Målsetting

Skrevet av sykepleier ved Evjeklinikken.

Å jobbe med å lage seg målsettinger er viktig. Målsettinger holder oss bevisst og gir oss noe å strekke oss etter.

 

Dagligdagse valg kan være for eksempel hva du skal ha til kveldskos, eller om du skal trene til tross for at du er trøtt og det er dårlig vær.Hverdagen består av mange valg. Hvordan forholder du deg til disse?
Fører de daglige valgene dine deg der du vil?
Når du dine mål med de valgene du tar?

 

Hva er avgjørende for valgene dine? Husk målene dine, og husk hva du vil!

 

Sett målsettinger der hvor du har størst ubalanse i livet.
Er det for eksempel mest kritisk for deg å få til forbedring når det gjelder aktivitet eller kosthold, så setter du flest mål som skal gjelde for trening og mat.

 

  • Drømme: se målene foran deg, visualiser dem.
  • Definere: skriv ned det du vil, konkretisere din motivasjon ved å sette realistiske mål
    for livsstilsendringen.
  • Formidle: snakk om dem!
  • Å gjøre det: hopp ut i det og hold fast!

 

I målsettingstimene på Evjeklinikken jobber vi med dette.

Hvor stor lyst har du til å nå målet/målene du har beskrevet?
Hvor stor tro har du på at du vil nå målet/målene til neste opphold?