Pulsklokker og andre «duppedingser»

Skrevet av Torhild Gletne, aktivitetsveileder ved Evjeklinikken.

På markedet i dag er det mange forskjellige «duppedingser» som er å få kjøpt.
Det være seg forskjellige apper, pulsklokker, skritt-tellere m.m.

I dag er det kanskje lite snakk om skritt-telleren. I denne artikkelen vil jeg slå ett slag for den.
De norske anbefalinger fra myndighetene er 10 000 skritt pr. dag eller 30 minutters moderat aktivitet daglig.

  • Hvordan kan du vite om du faktisk klarer å gjennomføre anbefalingene fra myndighetene
    om 10 000 skritt til dagen?
  • Kunne en skritt-telleren være en hjelp og motivasjon til å gjennomføre alle skrittene?

 

Eller hva med en app som måler lengden på turen, viser hvor du har gått og hvor lang tid du brukte på turen?
Her er det mange varianter og muligheter dersom du har en smarttelefon.
Sjekk ut denne linken: Disse appene gjør det morsommere å trene

En pulsklokke kan for mange være ett nyttig hjelpemiddel for å lære kroppen å kjenne.

  • Hvor hardt er en hard treningsøkt?
  • Eller hvor hardt trener jeg egentlig?


Det er ikke alltid like lett å kjenne det dersom man ikke har erfaring med trening og puls.
Da er en pulsklokke ett nyttig hjelpemiddel.

 

Stå på, sjekk ut med deg selv hva som kan være med på å motivere deg for å holde aktivitetsnivået oppe.